گذرگاه های حیات وحش به منظور بازسازی اکوسیستم هایی که شکسته شده یا مختل شده اند، طراحی و ساخته میشوند. گونه های متنوع گیاهی و اکوسیستم های بومی کالیفرنیا موجب شده است که این ایالت به عنوان کانون جهانی تنوع زیستی شناخته شود. گذرگاه حیات‌وحش والیس آننبرگ، پس از بیست سال مطالعه توسط سرویس پارک ملی و به منظور عبور راحت و امن تمامی حیوانات از عرض بزرگراه 101 لس انجلس طراحی شده است. گذرگاه حیات‌وحش والیس آننبرگ، بزرگ‌ترین پل روگذر حیات‌ وحش جهان با طول 64 متر و عرض 50 متر میباشد.

گذرگاه حیات‌وحش والیس آننبرگ

شیرهای کوهستانی که معمولاً در محدوده ای به طول 240 تا 320 کیلومتر سرگردان هستند، یکی از ذینفعان اصلی گذرگاه حیات‌وحش والیس آننبرگ خواهند. حداقل ۲۵ شیر کوهی در 20 سال اخیر در بزرگراه‌های لس‌آنجلس کشته شده‌اند. این گذرگاه حیات وحش با اتصال مجدد یک کریدور حیات وحش، تنوع زیستی منطقه را حفظ میکند و از انقراض شیرهای کوهی منطقه جلوگیری میکند.

گذرگاه حیات وحش والیس آننبرگ با بودجه 87 میلیون دلاری به نام رئیس و مدیر عامل بنیاد آننبرگ، بنیادی خانوادگی که از سازمان های غیرانتفاعی حمایت می کند، نامگذاری شده است. وید کروفوت، وزیر منابع طبیعی کالیفرنیا میگوید: «پروژه گذرگاه حیات وحش والیس آننبرگ واقعاً باورنکردنی است. ما روزی به دهه های گذشته نگاه خواهیم کرد و متوجه خواهیم شد که این پروژه عصر جدیدی از حفظ و اتصال مجدد طبیعت را آغاز کرده است».

گذرگاه حیات‌وحش والیس آننبرگ

مراسم افتتاحیه گذرگاه حیات‌وحش والیس آننبرگ مصادف با روز زمین در ۲۲ آوریل خواهد بود و انتظار می‌رود پل در اوایل سال ۲۰۲۵ تکمیل شود.