خدمات نقشه برداری در کرج

تهیه نقشه در کرج شاخه های بسیار متعددی دارد و امروزه مهندسان نقشه بردار در تمامی پروژه های ساختمانی از صفر تا صد پروژه حضور دارند. خدماتی که توسط مهندسان نقشه بردار در استان البرز و شهر کرج ارائه میشوند، عبارت است از:

✔️ تهیه نقشه UTM جهت دریافت سند تک برگ (*جدید)

✔️ تهیه نقشه UTM جهت ارائه به شهرداری، اداره ثبت، جهاد کشاورزی، دهیاری، اداره برق و سایر سازمان ها

✔️ تعیین ابعاد و مساحت زمین

✔️ تفکیک و قطعه بندی زمین

✔️ تهیه نقشه جهت محوطه سازی

✔️ تهیه نقشه ازبیلت و وضع موجود

✔️ پیاده سازی چهارمیخ، فونداسیون، آکس ستون، صفر صفر و بر ملک

✔️ تعیین حجم عملیات خاکی، حجم خاکبرداری و خاکریزی

✔️ تهیه نقشه پروفیل طولی و عرضی

✔️ برداشت و پیاده سازی خط لوله، جدول و آسفالت

✔️ جانمایی عرصه ملک در نقشه 1:2000 هوایی و نقشه 1:5000 طرح تفصیلی شهر کرج

 

استان البرز و شهر کرج و تقسیمات آن

استان البرز زمانی جزو ری و مدتی جزو قزوین، اصفهان، طالقان، گیلان، طبرستان و عذاق عجم بوده است. پس از تقسیمات سیاسی در سال 1316 این منطقه، تابع شهرستان ساوجبلاغ از حوزه 16 تهران گردید. سرانجام در سال 1333 کرج به شهرستان تبدیل شد که محدوده ی آن وسیع تر از استان البرز فعلی بود. در دهه ی 50 نیز برای مدت کوتاهی جزو استان مرکزی شد. استان البرز در تاریخ 1389/4/2 از استان تهران جدا شد و به عنوان سی و یکمین استان در نقشه تقسیمات کشوری نمایان شد. بر اساس آخرین وضعیت تقسیمات کشوری، این استان از 5 شهرستان، 11 بخش و 25 دهستان تشکیل شده است.

در سال 1368 شهرستان ساوجبلاغ از کرج و در سال 1381 شهرستان نظرآباد از ساوجبلاغ جدا شدند. تشکیل استان البرز در مجلس هشتم تصویب گردید و در دوم تیرماه 1389 به عنوان سی و یکمین استان کشور نمایان شد. همزمان با تشکیل استان البرز، شهرستان طالقان از ساوجبلاغ جدا شد و در سال 1391 بخش اشتهارد از شهرستان کرج جدا و به شهرستانی مستقل تبدیل گردید.

شهرستان کرج در سال 1333 تاسیس شد  و شامل شهرهای کمالشهر، آسارا، محمدشهر، مشکین دشت، ماهدشت، کرج و گرمدره و دهستان های نساء، آسارا، آدران، کمال آباد، گرمدره و محمدآباد می باشد.

شهرستان ساوجبلاغ در سال 1368 تاسیس شد و شامل شهرهای هشتگرد، شهر جدید هشتگرد، کوهسار، گلسار و چهارباغ و دهستان های هسو، سعید آباد، رامجین، چهاردانگه، چندار و برغان میباشد.

شهرستان نظرآباد در سال 1381 تاسیس شد و شامل شهرهای نظرآباد و تنکمان و دهستان های احمدآباد، نجم آباد، جمال الدین، تنکمان شمالی و تنکمان جنوبی میباشد.

شهرستان طالقان در سال 1389 تاسیس شد و شامل شهر طالقان و دهستان های بالا طالقان، میان طالقان، پایین طالقان و کنار رود میباشد.

شهرستان اشتهارد در سال 1391 تاسیس شد و شامل شهر اشتهارد و دهستان های صحت آباد، ابیک، پلنگ آباد و جارو میباشد.